Zgodnie z nowym przepisami, które zaczęły obowiązywać 19 stycznia 2013 r., kandydat na kierowcę, przed przystąpieniem do szkolenia jest zobowiązany uzyskać w starostwie tzw. Profil Kandydata na Kierowcę (PKK).
Profil Kandydata na Kierowcę można uzyskać w starostwie właściwym ze względu na miejsce zamieszkania. Mieszkańcy Kielc udają się w tym celu do Referatu praw jazdy w Urzędzie Miasta Kielce, Rynek 1, pokój nr 26. Mieszkańcy powiatu kieleckiego natomiast po PKK muszą pofatygować się do Starostwa Powiatowego przy ul. Malików 150.
W celu uzyskania PKK kandydat na kierowcę musi dostarczyć do starostwa następujące dokumenty:
1. Wniosek o wydanie prawa jazdy
2. Pisemną zgodę rodzica lub opiekuna - jeżeli osoba nie ukończyła 18 roku życia
3. Orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kierowania pojazdami
4. Kolorową fotografię 3,5x4,5cm
5. Kserokopię posiadanego prawa jazdy - jeżeli je posiada
6. Upoważnienie - jeżeli uzyskanie PKK powierza się innej osobie
Starostwo w ciągu 2 dni roboczych od złożenia dokumentów przydzieli indywidualny Profil Kandydata na Kierowcę. Posiadając już numer PKK, należy następnie zapisać się na kurs w szkole jazdy.
W dziale 'Strefa kursanta' dostępna jest dokładna instrukcja uzyskiwania PKK wraz z niezbędnymi dokumentami, a także adresy starostów oraz lista lekarzy uprawnionych do badania kierowców.
Instrukcję oraz formularze potrzebne do uzyskania Profilu Kandydata na Kierowcę można otrzymać również w Biurze Obsługi Kursanta, ul. Żytnia 4, 25-018 Kielce.
|